lördag 13 september 2008

Mattemani!

Under inskolningsveckan hade 7B en matematikuppgift som innebar att de utifrån matematikmålen för årskurs fyra skulle utforma ett prov. Jag lovade att jag skulle publicera det prov som jag ansåg vara bland de bättre både innehållsmässigt som utseendemässigt här på bloggen. Det har dröjt ett tag för mig att lyckas med bragden att faktiskt lägga upp det och elevernas tålamod har verkligen prövats då de har tjatat på mig dag ut och dag in att jag de vill se vilket prov som skulle bli publicerat. Nu är väntan i alla fall över och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge, eller hur?

Uppgift: Skapa ett matematikprov utifrån årskurs 4:as kursmål.
Syfte: Tolka mål och att sätta sig in i både en lärares och yngre elevers situation.
Skapare av det publicerade provet: Bilal Hamza



Klicka på matematikprovsbilderna för att se dem i ett större format.

Grattis, Bilal! Bra jobbat! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar